Autor Tema: PEUGEOT automobili kroz povijest  (Posjeta: 18077 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline denisp206

  • Administrator
  • RCZ
  • *****
  • Postova: 5675
  • Spol: Muški
  • Auto: 206 RC
  • Lokacija: Poreč-Istra
PEUGEOT automobili kroz povijest
« : Svibanj 16, 2008, 21:21:46 »
1890 - 1895
od parnih do benzinskih

Armand Peugeot, predviđajuči automobilski bum, eksperimentirao je s parnim motorima prije nego što je definitivno prešao na benzin.

-1890 Armand Peugeot brzo napušta parni motor i proizvodi prvi Peugeot pokretan benzinskim motorom na četiri kotača, tip 2, opremljen s Daimlerovim motorom, u Valentigney tvornici.


-1891 Peugeot tvrtka je promijenila ime u Les Fils de Peugeot frères. U rujnu, automobil s benzinskim motorom i četiri kotača, upravljan od strane Rigoulet i Doriot, putuje iz Valentigney u Brest i vraća se sa putovanja od 2212 kilometara s prosječnom brzinom od gotovo 14.50 km/h.

-1892 Peugeot proizvodi 29 automobila i to je prva kompanija da stavlja gumu na kotače automobila s benzinskim motorom. Peugeot tip 4 je jedinstveni model, naručen od Tunisa.
[/color]
 
Tip 2: četiri kotača dvosjed

-1894 Armand Peugeot proširuje svoj opseg i gotovo istovremeno, donosi tip 5 (dvosjed), tip 6 i 7 (phaeton), tip 8 Victoria, tip 9 Vis-a-vis i tip 10. U Paris - Rouen "Horseless Carriage Race" Peugeot i Panhard dijele prvu nagradu.

-1895 Raspon je produžen dodavanjem tipa 11 (dvosjed) i tipa 12 (zatvoren estate). Tijekom Paris-Bordeaux-Paris utrke, Édouard Michelin isprobao je prvu pneumatsku gumu na Éclairu. Prvu nagradu je osvojio Koechelin u Peugeotu. Kreće proizvodnja kugličnih ležajeva s oznakom lava. Peugeot predstavlja prvo komercijalno vozilo, tip 13, dostavno vozilo koje će se proizvoditi samo dvije godine.

 
Tip 4

1896 - 1901
Emancipacija Armanda
Armand Peugeot postavlja svoju vlastitu tvrtku i prepušta tradicionalnu industriju ostatku obitelji.


-1896 osnovala se tvrtka Société des auto-mobiles Peugeot u Lille, osnovao ju je Armand Peugeot. Posvećena je izradi automobila i kamiona, dok su sinovi njegova rođaka Eugène, Pierre (1871 -1927), Robert (1873 - 1945) i Jules (1882 - 1959) kao "les Fils de Peugeot frères" okrenuli svoju energiju proizvodnji alata, bicikla i motora. Auti ostaju kod Armanda koji nije imao muških nasljednika. Tip 14 pojavljuje se u ljeto. To je prvi model koji ima Peugeotov motor s 2 cilindra smješten horizontalno (patentiran od strane Michaux). Daimlerovi motori koje je  Armand Peugeot kupovao od Panhard i Levassor, francuskih uvoznika motora, neće se koristiti iz sljedećih godine na dalje.

 


karoserijska tvornica u Audincourt

-1897 Armand gradi automobilsku tvornicu (s ukupnom površinom od 50000 metara od tih 4000m natkriveno) u Audincourt u Doubs regiji i jednu na Fives-Lille na sjeveru zemlje, prvi Peugeot pogon izvan Franche - Comté. Od sada, Armand Peugeot će izrađivati vlastite 2-cilindarske motore horizontalno smještene i nadograđuje praktički svoj cijeli asortiman s tipe 14 (dvosjed), tip 15 (phaeton), tip 16 (Vis-ŕ-vis ), tip 17 (vrlo mali auto koji ne zahtijeva dozvolu ) i tip 18 (8 sjedišta estate), svi opremljeni sa Peugeot motor. Od tog datuma, Peugeot vozila dostupna su s opcijom Michelin gume sa crijevom, umjesto stare čvrste gume.
 

radionica u tvornici Beaulieu

-1898 u katalog i dalje raste, s modelima tip 21 do 25 zamjenjujući ranije tipove 14 do 20. U srpnju, Peugeot sudjeluje u prvom Paris Motor Show.

- 1899 Peugeotov katalog sada pokriva petnaest modela, u rasponu od 2 do 12 sjedišta i težine između 720 i 1250 kg. Najpopularniji model je Type 15 phaeton. Vozila na tri kotača se proizvode u tvornici u Beaulieu. Peugeot proizvodi svoj prvi Capitaine Gérard sklopivi bicikl, koji je sastavni dio vojničke opreme prvog svjetskog rata.

-1900 Peugeot proizvodi do 500 jedinica godišnje. Ali ona također proizvodi 20 000 bicikala i drugu opremu. 



Armand Peugeot 1900.g. u tipu 28 phaeton koji može putovati gotovo 35.40 km/h

-1901 tip 36, dostupan s 3 sjedišta bez krova ili s 4 sjedišt ima novi jedno-cilindarski motor postavljen okomito. Ovo je prvi Peugeot koji ima poklopac na prednjoj strani i na mjestu ručki za upravljanje ima volan. Također označava pokret prema bezlančanom prijenosnom sustavu. Pojavljuje se i prvih Peugeot motocikl od 1,5 KS. U prosincu izlaze prvi 4-cilindrični motori u Peugeot vozilima koji su prikazani u Parizu.


tip 36 : 111 modela napravljenih modela

1902 - 1909
Od dva do četiri kotača
Peugeot napušta svoje naslijeđe vozila s konjskom vučom i razvija istinske automobile s poklopcem motora i volanom.

-Peugeot 1902. raspon modela je potpuno obnovljen, paralelno s linijom modela tip 36 predstavljenog prethodne godine razvijaju se modeli s poklopcem motora i volanom. Stari modeli navedeni u katalogu su tu samo zbog dionica. Sjedište Peugeot motornih vozila postavljeno je u Levallois. Audincourt ima osoblje od 800 radnika, dok Fives-Lille ima 600 radnika. Peugeot kamion je nagrađen nacionalnom nagradom, a top ponude je Peugeot s 20 KS  i brzinom od 40.20km/h La Turbie (Alpes-Maritime).

-1903 Armand Peugeot smanjuje ponudu automobila. Katalog sada se sastoji od 6 ipova: 42, 43, 44, 50, 54 i 56. Prvi od tih tri su sa 4-cilindarskim motorom, 50 ima 2-cilindarski motor, dok su posljednje dva imaju jedno-cilindarski motor. Uvodi se motocikl s motorom od 5 KS.

-  1904 Od ove godine pa nadalje, Armand ažurira svoju ponudu svake godine i taj trend se nastavlja gotovo do vremena prvog svjetskog rata. U prosincu uvodi se Peugeot Baby (Type 69) prvi koj nosi ovo ime: on ima jedan vertikalno smješten cilindar ,a prikazan je na Pariz Show-u. Les Fils de Peugeot frères razviti će svoj prvi automobil.


PEUGEOT baby ( tip 69 )

- 1905 U Peugeot tvornicama proizvodi 30 tona opruga po mjesecu! Prvi automobil napravljen od  Les Fils de Peugeot frères je Lion-Peugeot s jednim-cilindričnim motorom, prkazan na Parizu Show u prosincu. Kasnije je ga naslijeđuje  V-dizajniran motor s dva cilindra. Dok Armand usmjerava pozornost ka ambicioznijim automobilima, Lion Peugeot modeli su više popularni kao mali automobili. To znači da  te dvije tvrtke nisu u direktnom natjecanju. Eugène pokušava udruživanje sa svojim  rođakom, Armandom, ali u stvari, tek nakon Eugènove smrti u 1907., njegova tri sina  će postići dogovor sa svojim stricom, u 1910., za spajanje dvije kompanije.


Lion Peugeot


Tip 77 ( 1905 godina ) 306 modela je proizvedeno

-1907 pojavio se motocikl sa laganim motoromod 1.75KS. Razvija se tvornica u Pont-de-Roide (Doubs). Uspostavljuje se Établissements Peugeot & Cie. u ožujku, Peugeot s oznakom lava donosi pobjedu  u konkurenciji malih automobila, s Giupponeom za upravljačem.

-1908 izlazna kombinacija tvornica Peugeot i Les Fils de Peugeot frères dostiže 2220 jedinica. Lion Peugeot mali automobil odnijet će nekoliko važnih pobjeda u konkurenciji, posebno na Targa Florio sa Giupponeom.

-1909 Lion Peugeot s malim automobilima ponovo odnosi nagradu u kategoriji malih automobila na Targa Florio i pehar za male automobile u organizaciji Auto magazina.


Lion Peugeot, tim malih automobila: Giuppone, Goux, Boillot


 
Dobitnik Auto magazina. Mali Automobili kup u 1909:
Giuppone


1910 -1918
Jedinstvo donosi snagu

Les Fils de Peugeot frères, proizvođači malih automobila konačno se udružuju s ujakom Armandom.

-1910 Automobili Peugeot i Les Fils de Peugeot frères udružuju se u Société anonyme des auto-mobiles et cycles Peugeot, s Robert Peugeotom na čelu. Međutim, dvije proizvodne linije će se zadržati sve do Prvog svijetskog rata.
-U novembru 1911, Peugeot potpisuje sporazum o suradnji s Ettore Bugatti za dizajn popularnih automobila.

-1912 Na ACF Grand Prix, koji je održan u Dieppe u lipnju, Boillot pobjeđuje u svom Peugeotu L76. To je bio prvi automobil na svijetu s motorom s četiri ventila po cilindru. Izgradnja počinje u tvornici u Sochauxu. U prosincu je na Pariz Showu predstavljen, Peugeot Baby (Tip BP1) dizajniran od Ettore Bugattija, drugi automobil koji nosi ovaj naziv.Ali nema ništa zajedničko s modelom Peugeot Baby iz 1905. Novi model ima motor od 6 KS i Peugeot će proizvesti 3095 jedinica u Beaulieu tvornici do 1916.


Baby Peugeot (Tip BP1), drugi model da nosi ovo ime


Georges Boillot u Peugeotu na ACF Grand Prix

-U svibnju 1913, Jules Goux osvaja Indianapolis 500 u Peugeotu. Ova povijesna pobjeda u velikom američkom klasiku  rađa legendu, poznata četiri cilindra Offenhauser motora, izvedenog od dvije bregaste osovine na 4-cilindarskom motoru opremljenim s četiri ventila po cilindru, ugrađen u pobjedničkog Peugeota. Njegova karijera u 500 će trajati više od 60 (šezdeset) godina! Isti Jules Goux obara najbrži vremenski rekord s prosječnom brzinom od 171.55 km/h. U srpnju, Boillot pobjeđuje u Amiens Grand Prix u Peugeot L56. Proizvodnja se utrostručuje  između 1911 i 1913. Peugeot proizvodi 9338 jedinica, koji predstavljaju 50% francuske proizvodnje i 20% udjela u francuskom tržištu.


Jules Goux pobjeđuje na Indianapolis 500.

-1914 Automobiles et cycles Peugeot zapošljava 2500 radnika i proizvodi 10000 vozila i 80000 bicikli na godinu dana u svojim tvornicama u Audincourt, Beaulieu, Lille i Valentigney.

-1915 Armand Peugeot, osnivač tvrke automobila umro je u kolovozu 1915.



-U svibnju 1916, još jedna Peugeotova pobjeda na Indianapolis 500, ovaj put s Dario Restaom u modelu L 45. Robert Peugeot kupuje dodatnu zemlju na Sochaux-Montbéliard.


Georges Boillot, ACF Grand Prix Amiens (1913)

-1918 izgradnja željezare u Sochaux.

-1914-18 sukob, Lille tvornice su zauzete, dok druge tvornice sudjeluju u ratnoj proizvodnji. Proizvode 1000 motocikala,  63000 bicikala, 3000 automobila, 6000 kamiona, 1400 tenk motora, 10000 avionskih motora i 6 milijuna bombi i granata. Bulletin des Usines, prve tvorničke novine u Francuskoj. Kasnije, to će biti preimenovano u Le Courrier des usines, zatim u Vite et loin, te u Peugeot Magazine u 1981 i konačno Planète Groupe u 1998.



1919-1928
ERA DEMOKRACIJE
Nakon Prvog svjetskog rata , automobil postaje dostupan većem broju ljudi, zahvaljujući automobilima kao što su Quadrilette.


-1919 radi se željezara u Sochauxu. Još jedna pobjeda za Peugeot na Indianapolisu u svibnju, s Wilcoxom kao vozačem. U srpnju, uvođenje novih Peugeota 10 KS modela (tip 163). U prosincu, Quadrilette (Type 161) predstavljen. To je jedno ekonomično vozilo izgrađeno na idejama prijeratnog modela Baby.


"Quadrilette" tip 161 (1921)

-1920 Pojavljuje se Peugeot automobil s 6 cilindričnim motorom - 25 KS tip 156.

-1921 počinje proizvodnja  Quadrilette i Tipa 153 u Beaulieu.

-1923 kočnice na sva četiri kotača su dostupne na svim Peugeot vozila, kao standard ili kao opcija. Po prvi put, Peugeot proizvodi više od 10000 vozila u jednoj godini.

-1925 André Boillot je pobjedio na Targa Florio u bezventilskom Peugeotu. 100000 – ti motor automobila napušta Peugeot tvornicu i 20000 Peugeot vozila je sagrađeno u toku godine dana.

-1926 Société des automobiles et des cycles Peugeot  je podijeljena na dvije zasebne cjeline: Automobiles Peugeot i Cycles Peugeot. Izgradnja tvornice karoserija u Sochauxu. U listopadu je predstavljena karoserija Lumineuse sa 9 KS (Type 177 M) na Paris Motor Show. To je preteča od glasovitih krovnih otvora, jedan proizvod u kojem će Peugeot  biti u seriji stručnjaka dugo vremena.

-1927 Start hladnog valjanja nehrđajućeg čelika na Pont-de-Roide (Doubs).

-1928 standardizirana proizvodnja počinje, koncentrirana u Sochaux-Montbéliard, pod vodstvom Jean-Pierre Peugeota (1896 - 1966). Prvi će Peugeot opremljen sa diesel motorom izlazi na tržište. Lille  tvornica će se u budućnosti koncentrirati na izgradnju diesel motora (CLM, Compagnie Lilloise de Moteurs).

1929-1934
Od nule do Eclipse
Model 201 pokreće sustav imena modela i koji sadrži nulu u sredini i Peugeot je izumio sklopivi krov.


-1929 automobil koji brzo postaju poznat jednostavno kao 201 prikazuje se na Parizu Showu u listopadu pod nazivom tip 201 6 KS. To je prvi automobil da ima 0 u sredini svojeg imena, to se slijedi do danas. Peugeot registrira zaštitni znak koji se temelji na 3 broja sa nulom u sredini. Nakon 1931 Motor Showa, 201 je prvi automobil na svijetu sa nezavisnim prednjim ovjesom kao standardom. Ova značajkazajedno sa ekonomičnom potrošnjom goriva osigurava široki uspjeh, što omogućuje Peugeotu da opstane u doba ekonomske krize.


201, prvi automobil s nezavisnim prednjim ovjesom.

-1930 Proizvodnja bicikala u Beaulieu doseže vrhunac od 162000 jedinica.

-1932 lansiran je 301 i 201 pobjedjuje u Monte Carlo rally. Ovo se pokazuje kao najteža godina za Peugeot. Kao i svaka druga automarka i Peugeot je pogođen sa financijskom krizom. Proizvodnja pada na 43000 jedinica u 1930. zatim na 33000 u 1931. i 28000 prema dolje do 1932. Međutim brojka se diže natrag do 36000 u 1933.

-1933 Na Paris Motor Showu u listopadu, pokreće se aerodinamični oblik za cijeli opseg Peugeota. To utječe na prednja svjetla, blago nagnutu masku i aerodinamiku cijele karoserije. Aerodinamičan 301 pojavit će se istodobno. Prokreće se i proizvodnja prvih Peugeot električnih alata.


301 Eclipse

-U svibnju 1934 dolazi model 601, top ponuda sa šest cilindarskim motorom. Pojavljuje se prvi automobil sa sklopivim krovom. Pojavljuje se model 401,a ime modela je Eclipse. To je prvi model na svijetu, nastao u suradnji s dizajnerom Paulinom i Peugeot koncesionarom Darl'Mat i Pourtout tvornicama karoserija. Kao rezultat standardizirane proizvodnje tvornica nastaje jedan od najoriginalnijih automobila u proizvodnji na cijelom svijetu. Ta ideja bila je preuzeta od Forda u pedesetim i Mercedes-Benz u devedesetim, a zatim obnovljena od Peugeota u 1998. da bi odgovarala modernom ukusu. U listopadu, predstavljen 401 na Pariz Showu, te se usvaja karoserija "dabrov rep" u svim modelima. Motocikl 515 s 500 ccm obara tri svjetska rekorda.



1935-1945
Aerodinamika



-1935 Predstavljen je model 402 na Parizu Showu u listopadu. Označava novu stranu marke Peugeot, koji je ispred svih svojih konkurenata u uvođenju aerodinamične karoserije kao standarda. To je poznato "Sochaux rocket" vrijeme čije modele odlikuju fluidne linije i prednja maska koja dobiva ulogu zaštite prednjih svjetla. Osim toga polu-automatska verzija modela 402 je također prikazana, a odlikuje se s Cotal elektro-mehaničkim mjenjačem.


402 Eclipse sa svojim sklopivim krovnim sustavom (1937)

-1936 Predstavljen je model 302 koji također ima "Sochaux rocket" oblik karoserije. Lansiraju se motori od 500, 350 i 175 ccm , zajedno sa 100 ccm mopedom. U veljači 1938, Peugeot ubacuje model 202. Godišnja proizvodnja dostiže 50000 jedinica, odnosno jednu četvrtinu nacionalnih izlaza. Sochaux ima  kadar od 1300 radnika. U lipnju, model 402 Darl'Mat pobjeđuje u klasi  1500 - 2000 ccm na 24satnoj utrci Le Mans.


402 Darl'Mat

-1940 The Sochaux tvornice su zauzete od strane Nijemaca. Mjesečno se proizvodi 500 kombija. Peugeot tvornica, kao i ostatak industrije širom zemlje dolazi pod rukovodstvo Ferdinand Porschea.

-1941 Predstavljanje modela VLV, električnog automobila, zbog ograničenja u potrošnji goriva nametnutog od strane okupatorskih snaga. Proizvodi se u blizini Pariza.


Peugeot VLV, električni auto (1941)

-1943. U noći 15. na 16. srpnja, tvornice su bombardirale snage RAF-a. Diverzantski timovi su ostavljeni u mjestu,a direktori, menadžeri i radnici su deportirani u Njemačku.

-1945. Oslobođena je i tvornica u Sochauxu koja sada ima 9,400 radnika

-1946. Pokreće se proizvodnja osnovnog modela 202 i proizvedeno je 14000 automibila u toku godine.

-1947. Osnovan Sedis tvrtka specijalizirana za proizvodnju sistema prijenosa.


Sochaux bombardiran ( 1943 )

1948-1959
VELIKA POTRAŽIVANJA
b]

-1948 Na Paris Motor Showu u listopadu, Peugeot prezentira,model 203, prvi potpuno novi poslijeratni automobil. 203 je poseban zbog motora s četiri cilindra i hemisferičnom Alpax glavom.


Peugeot 203

-1955, Dana 20 travnja, Peugeot je predstavio model 403. Po prvi put, Peugeot koristi usluge talijanskog dizajnera, Pininfarine. Ovo je početak plodne suradnje koja ustraje i danas. 403 je prvi Peugeot sa konveksnim vjetarobranom . Po prvi put, Peugeotova proizvodnja premašuje 100000 jedinica te dostiže 112223 vozila. Cycles Peugeot imaju 3500 radnika i proizvode 220000 bicikala u Beaulieu .

-1956 Prvo računalo se pojavljuje u Sochauxu -IBM-650 dizajniran za upravljanje zalihama.Nastaje kriza u ciklusu industrije.

-1958 Da bi se održali tvrtka Cycles Peugeot proizvodi auto komponente i postaje proizvođač opreme.

-1959 Peugeot pokreće prvu standardiziranu proizvodnju diesel automobila, Model 403 s Indénor motor. Peugeot vozila dosižu cifru od 2 miliona proizvedenih autiomobila. U 403 je prvi masovno proizveden automobil u svijetu koji ima automatski ventilator koji je pod kontrolom temperature motora. Ove godine ukida se i znak lava na prednjoj maski od 203 i 403, jer se smatra previše opasan za bicikliste i pješake. Peugeot je sagradio svoj prvi testni poligon u Belchampu u blizini Sochaux.


Peugeot 403

1960 - 1964
Era 404 : Talijanski Pečat
404, osmišljen u Italiji, marka važna stilski za imidž i budućnost Peugeota.


-U svibnju 1960. predstavljen je model 404. 2 milijuna primjeraka je proizvedeno između 1960. i 1972. Stilski je, dizajn iran od Pininfarine, mješavina klasičnog modernizma i dobrog ukusa te predstavlja obnavljanje Peugeot imidža.

-U martu 1961. Peugeot dovodi prvi francuski motor s direktnim ubrigavanjem na Ženeva Motor Show i nudi ga kao standard u modelu 404 šest mjeseci kasnije. Peugeotova godišnja proizvodnja doseže 260.000 vozila. Počinje se raditi na prostoru od 300 hektara u Ile Napoléon blizu Mulhouse. Tijekom vremena, ova tvornica se razvija u drugi centar proizvodnje.


404 cabrio

-1962 Godišnja automobilska proizvodnja premašuje 200000 jedinica. Izlazi moped BB 104.


404 Coupé

-1963 Pregovori s Citroënom rezultiraju ograničenim oblikom udruživanja. Međutim, bez daljnjeg približavanja, tako da su započeti pregovori s Renaultom (Régie Nationale des Usines Renault). Prva Peugeot pobjeda u East African Safari za Noxicki i Cliff u modelu 404. U kolovozu, proizvodnja modela 403 doseže milijuna vozila. Prezentira se model 404 s automatskim mjenjačem Jaeger.


Peugeot 404

1965 - 1973
Stiže prednji pogon 
Unatoč prethodne specijalizirane za tradicionalne salonske automobile, Peugeot uvodi pogon na prednje kotače kod modela 204.


-U travnju 1965. Peugeot uvodi model 204, to je bio prvi model s pogonom na prednje kotače. Imao je motor od lake legure i bregastu osovinu u glavi motora  ovjes s 4 neovisna kotača i disk kočnice sprijeda. 14 lipnja model 404 coupe, specijalni diesel jednosjed, obara 40 svjetskih rekorda na  Montlhéry ringu. Plasira se ZF automatski mjenjač u model 404. Stara tvrtka " société des automobiles Peugeot" postaje dioničko društvo  koje nastavlja rad pod imenom Peugeot S.A. i upravlja svim tvrtkama koncerna. Industrijska i komercijalna djelatnost " société des automobiles Peugeot" i " société Indénor " ( koja proizvodi diesel motore u Lille-u ) ujedinjene su i stvoren je peugeot u  Société des automobiles Peugeot, koja je odgovorna za organiziranje proizvodnje i prodaje automobila proizvedenih u tvornicama u gradovima Sochaux-Montbéliard, Bart, Mulhouse, Dijon, Lille, Saint-Étienne, Vesoul and La Garenne.



204: prvi auto s nezavisnim ovjesom.
 
-U travnju 1966, Peugeot je potpisao sporazum o tehničkoj suradnji s Renaultom te će razvijati zajedničke projekte. La Française de mécanique  zadužen je za izgradnju motora za dva partnera. Tvornica će biti izgrađena u Douvrin blizu Lille, a s proizvodnjom kreće 1972., nakon što se švedski proizvođač , Volvo, pridružio dvama francuskim proizvođačima. Peugeot et Cie postaje Aciers et outillages Peugeot.

-1967 Na Paris Motor Showu u listopadu, Peugeot predstavlja najmanji dizel motor na svijetu, 1200 cc motor kojim je opremljen model 204 .


Rekorder 404 dizel

-1968 Peugeot predstavlja vrh ponude svojih modela,model 504, na Parizu Show u rujnu. Sagrađena 1424m duga staza  na tehničkom centru u Belchamp.

-1969 lansiraju se modeli 304 i 504 kupe i kabriolet. Ugrađuje se ZV automatski mjenjača na 504. Peugeot postaje drugi najveći francuski proizvođač privatnih automobila.


504: East African Safari'70

504 kabrio

-1971. Tehnički sporazum potpisan je u lipnju između Peugeota, Renaulta i Volva, za izradu V8 motora za upotrebu kod ta tri proizvođača. Motor uzima konačni oblik V6 motora naziva PRV.

-1972 Na Paris Motor Show u listopadu 1972. Peugeot prikazuje mali automibil model 104. To je najmanji 4-vratni automobil u svijetu. Proizvodit će se u Mulhouse, koji zapošljava 9000 radnika dok Sochaux zapošljava 35000.


504 kupe

-1973 Ukupan broj vozila proizvedenih od Peugeota doseže cifru od 8 milijuna.


Peugeot 104

1974 - 1984
"Apetit" lava
Benzinske krize su potresle automobilsku industriju, ali ipak Peugeot "apsorbira" Chrysler-Europa pa slijedi Citroën.


-Dana 24 Lipanja 1974. nakon pregovora s Michelinom o kontroli Citroëna, Peugeot preuzima smjer i upravljanje nad Citroënom. U travnju 1976, Peugeot će postati glavni dioničar u Citroënu, preuzimajući 90% od Michelinovih dionica u toj kompaniji. U razmjeni dionica Michelin ipreuzima 10% udjela u Peugeotu. U listopadu Peugeot predstavlja novi V6 motor PRV, plod suradnje sa Renaultom i Volvom, prezentira se u 504 kupeu na Paris Motor Show.

-1975. Peugeot predstavlja svoj novi vrh ponude, model 604 na salonu u Ženevi Motor Show . U tehničkom centru Bavans u blizini Montbéliard, provode se istraživanja i procijena zagađivanja automobilskim ispušnim sustavima.


Peugeot 604

-U travnju 1976. Peugeot preuzima Citroën. Peugeot SA stječe 90% kapitala Citroëna, nakon razmjene dionica s Michelinom. Nakon ovoga, holding tvrtka preuzima strukturu tvrtke koja postaje PSA Peugeot-Citroën. Peugeot Lille (CLM kasnije Indénor) proizvodi svoj milijunti diesel motor.

-1977. nastaje Peugeot-Loire tvrtka. Izlazi model 305.


Peugeot 305

-1978 PSA Peugeot-Citroën kupio je tri europske podružnice u korporaciji Chrysler: Chrysler-Francuska (Simca), Chrysler UK (Sunbeam-Rootes) i Chrysler España. U isto vrijeme kao i dobivanjem niza automobila i brandova, Peugeot stječe industrijsku stranu u Poissy u Francuskoj, Ryton u Velikoj Britaniji i Villaverde u Španjolskoj.

-U veljači 1979. Peugeot je prva tvrtka koja je ponudila turbo diesel motor u modelu 604. Takodjer to je prvi automobil ove vrste koji se prodaje na tržištu širom Europske unije. Lansiranje Peugeota 505.  PSA Peugeot-Citroën postaje Peugeot SA. Peugeot 505 je pohvaljen od  novinara za, svoje vozne osobine , posebno na grubim i lošim cestama.


Peugeot 505

-1981. listopad, imenovanje Jean Todt u Peugeot-Talbot-Sport. Lansira se Talbot Tagora, Samba i Peugeot J5 u rangu komercijalnih vozila. Osniva se nova tvrtka sa novim podružnica i to za specijalizirane alate: Poe (Peugeot Outillage Électrique), Scival (sociĂ industrielle des SCIles de VALentigney) i SIFCO (sociĂ industrielle et commerciale Française d'Outil-Lage).

-1982. proizvedeno je P4 vojno vozila, dizajnirano za francusku vojsku.

- u veljači 1983. izlazi Peugeot 205. To će biti za Peugeot spektakularan oporavak nakon teških godina šta su preuzeli Chrysler Europe. Nagrađen kao moderan i klasičani Peugeot 205 je označen kao automobil na kojem se Peugeotova sreća okrenula. Prije 205, Peugeot je glasio za najkonzervativnijeg proizvođača Francuske zbog dobrih ali nezanimljivih modela 504 i 505. 205 od samog trenutka je bio hit, styling i parametri koji su ga odlikovali ostavili su odjek u svakom Peugeot modelu koji je slijedio. Nevjerojatno, styling nije nikad mijenjan svojih 15-godina proizvodnje, osim jedne promijene kontrolne ploče i redizajna modela za 1987. godinu, a face lift  je uslijedio u kasnim 1990-tim promijenom vrata,prozirnim prednjim žmigavacima i novim stražnjim svjetlima,te uveđenjem SPI i katalizatora. Proizvedeno je preko 5.278.000 Peugeota 205.


Peugeot 205

- 205 GTi, pravi mali letač, postavlja novi standard za sportsku vožnju i držanje ceste, za vožnju entuzijasta, podiže imidž modela 205 sljedećih godina i daje uzlaznu putanju poslovnom uspjehu Peugeota. T16 modeli i njihove pobjede na Svjetskom prvenstvu podižu međunarodnu sliku Peugeota i uspostavljaju njegov prestiž i uspjeh.


Peugeot 205 WRC

- U siječnju 1984. izlazi 205 GTi. On će postati referentni model za sve fanove auto sportova.205 GTi verzije dolazile su sa 1,6 ili 1,9 litrenom motorizacijom i smatraju se među najpopularnijim modelima tog doba. U odnosu na moderne automobile teško ih je voziti s njim, ali pružaju nenadmašno iskustvo vožnje kada ih se savlada. Model 205 je uzeo krunu GTI-ja od Volkswagena koji je glasio za kralja GTi klase. Peugeot nikad nije zaista ponovio ovaj uspjeh u budućnosti GTi modela. A kabrio verzija, poznata kao CJ (ili CT u Francuskoj), osmišljen je i djelomično sastavljen od strane Pininfarine u Italiji. CTI verzija je bila s istim plastičnim lukovima, motorom i kotačima kao i 1,6 GTi. Glavna estetska razlika između GTi / CTI i druge verzije modela 205 bila je u plastičnim lukovima, masivnijem prednjem i stražnjem odbojniku. Plastični lukovi bili su veći zbog većih kotača na GTI modelu, isto tako je i cijeli auto bi spušteniji.


Peugeot 205 GTi

1985-1994
Era Šampijona

-1985 pokretanje prozvodnje Peugeota 309. Guangzhou sporazum daje odobrenje za osnivanje jedne od Peugeot tvornica u Kini. Peugeot je pobjedio u Svjetskom reli prvenstvu (WRC) s Salonen i Harjanne u modelu 205 Turbo 16.

-1986 Peugeot preuzima drugu pobjedu u Svjetskom reli prvenstvu (WRC) koju su odnijeli Kankkunen i Piironen u 205 Turbo 16.


Peugeot 205 T16

-U svibnju 1987, Peugeot predstavlja 10 verzija modela 405 istovremeno. Oni dolaze s benzinskim i diesel motorima. Peugeot skreće pozornost na različite reli oblike i u svom prvom pokušaju, pobjeđuje na Paris-Dakar reliju, sa Ari Vatanen i Bernard Giroux u 205 T-16. Predstavljen je 405 Mi 16. Spajaju se AOP (Acier et Outillages Peugeot) i Cycles Peugeots i formiraju ECIA (Équipements et Industrie Composants pour l'Automobile).


peugeot 405 Mi16

-U siječnju 1988. Peugeot ponovno pobjeđuje na utrci Paris-Dakar sa Kankkunen i Piironen u novom 405 T-16 koji je zamijenio 205 T-16. U srpnju, Peugeot muzej "Musée de l'Aventure Peugeot" otvara svoja vrata u Sochauxu. Na Paris Motor Showu u listopadu, Peugeot predstavlja Oxia koncept. To je dokaz Peugeotovog znanje i snage, jer je Oxia nije samo vježba stilanego je pravi sportski automobil visokih performansi.

-U siječnju 1989. Peugeotova treća pobjeda na Pariz-Dakar reliju s Vatanen-Berglund  u 405 T-16. U veljači izlazi Peugeot 405 s integriranim prijenosom. Peugeot odabire Frankfurt Motor Show za predstavljanje svog prestižnog modela 605.


peugeot 405 STI

-1990. stogodišnjica  Peugeot automobilske proizvodnje. U siječnju dolazi četvrta i zadnja Peugeot pobjeda na Pariz-Dakar reliju s Vatanen-Berglund u 405 T16. 205 probija granicu od 3,5 milijuna proizvedenih vozila dok u srpnju izlazi milijunti 405 iz tvornice. Istovremeno, Peugeot predstavlja 905 opremljen V10 motor, dizajniran za svijet sportskih automobila ( prvenstvo 1991 ).


Pobjednik Paris-Dakara Peugeot 405 T16

- u veljači 1991 proizvodnja modela 605 u Sochaux doseže brojku od 100000. U travnju dolazi prva pobjeda za Peugeot 905 u Suzuki (Baldi / Alliot). Model 905 donosi daljnje pobjede: prva u Magny u rujnu (Rosberg / Dalmas) slijedi još jedna u Meksik u listopadu s istim timom. U rujnu pokrenuta proizvodnja modela 106 proizvedenog u Mulhouse.


Peugeot 605

-1992. model 905 počinje sezonu koja donosi niz pobjeda. Ona počinje u Silverstoneu u svibnju (Warwick / Dalmas), a zatim slijedi  Le Mans 24 satna utrka u lipnju (Alliot / Baldi / Jabouille), Donington u srpnju (Baldi / Alliot), Suzuka u kolovozu (Warwick / Dalmas) i Magny u listopadu (Baldi / Alliot). Sezona kulminira sa trijumfom Peugeot-Talbot-Sport koji uzima pobjedu u svijetskom prvenstvu sportskih automobila i Derek Warwick uzima prvenstvo vozača u istoj kategoriji. Pokreće se proizvodnja turbo 16 ventila na modelu 405 sa pogonom 4 kotača naziva T16.


Peugeot 905

-U veljači 1993. uveden je Peugeot 306, dok 205 slavi deseti rođendan i proizvodnju od 5 milijuna primjeraka. U lipnju Peugeot 905 Evolution ponavlja pobjedu iz 1992. još jednom osvajanjem Le Mans 24 satne utrke (Brabham, Bouchut i Hélary) ovom trenutku s tri vozila u top tri, tako potvrđujući tehničku kvalitetu automobila i motora. Peugeot ostavlja Svjetsko prvenstvo sportskih prototipova s velikim uspjehom i objavljuje svoj ulazak u Formulu 1 za sezonu 1994. Prvi u svijetu, PSA predaje preko pedeset AX-a i 106-a ( električnih ) klijentima u La Rochelle kao dio jednog velikog real-life probnog rada s električnim automobilima. ECIA prebacuje odjel svojih električnih alata u talijansku tvrtku Stayer. Peugeot Motocycles pokreće novu generaciju skutera sa modelom Fox.


Peugeot106

-Peugeot u 1994. godini u Formulu 1 ulazi saMcLaren partnerom . U martu 1994. predstavljen je Peugeot 806, MPV, proizvod  zajedničkog projekta PSA Peugeot Citroën i Fiata. The Évasion Citroën, Fiat Ulysse i Lancia Zeta dijele istu platformu i kao 806, izgrađeni su u potpuno novoj tvornici Sevel Nord koja zapošljava 3500 ljudi. Isto partnerstvo proizvodi i Boxer, komercijalno vozila izgrađeno u tvornici Sevel u Val di Sangro u Italiji. U listopadu na Svjetskom Auto Showu u Parizu, Peugeot, prezentira Ion električni koncept automobila, minivan električni automobil za urbanu upotrebu. Laurent Aiello pobjeđuje na francuskom supertourismo prvenstvu u 405 Mi16. Peugeot Motocycles dovršava svoju novu paletu skutera uz uvođenje Zenith, Buxy i Speedake.


Peugeot 806

1995-2000
Put za 21. stoljeće
Peugeot ojačava svoju poziciju zahvaljujući modelima 206 i 607 i potvrđuje svoje vodstvo u diesel kategoriji s HDI motorom.


-1995 promjena u Formuli 1 potpisuje se partnerstvo s Jordanom i uvodi novi V10 motor od 3 litre. PSA prikazuje Tulip koncept automobila, mali gradski MVP, koji nastaje iz iskustava stečenih u La Rochelle. Milijunti 106 silazi s trake u Mulhouseu ,a u isto vrijeme i 100 000 806 koji napušta Sevel Nord. U listopadu dolazi na red lansiranje modela 406, novi model srednje klase koji će zamijeniti 405. Peugeot postaje francuski 2-litreni reli prvak sa 306 Maxi. Peugeot Motocycles prezentira novi Squab skuter.




-1996. proizvodnja 306 u tvornici Poissy doseže milijun komada, 33 mjeseca nakon njezina pokretanja, prestižući 205 koji je u 34 mjeseca dostigao tu magičnu brojku. U srpnju slijedi pokretanje proizvodnje novih komercijalnih vozila zajedno s Citroënom. To je Peugeot Partner / Citroën Berlingo proizveden u Vigo u Španjolskoj. U listopadu na Pariz World Motor Showu, prezentiraju se dva konceptna automobila: Asphalte, koji je roadster s zadnjim krajem motocikla i Touareg s  električnim pogonom 4x4. Još jednom, 306 Maxi je francuski reli prvak. Jacques Calvet, predsjednik automobila Peugeot je izabran za predsjednika ACEA (Association of European Automobile Manufacturers). Peugeot Motocycles pokreće prvi električni scooter, Scootelec.





-1997. 14. veljače, Jacques Calvet i Alain Prost, vlasnik je Prost Grand Prix, potpisati će partnerstvo za Svjetsko prvenstvo Formule 1 od 1998 nadalje. Peugeot se obavezuje dostaviti V10 motore za slijedeće tri godine. U ožujku Peugeot je prvi francuski proizvođač automobila koji je usvojio lakiranje vodotopivim bojama. Ovo smanjuje onečišćenja, a tehnologije ide u uporabu u novoj lakirnici u Poissy. Da bi  se zadovoljilo zahtjeve uspjeha novih modela 106, pokretna traka je instalirana u Sochaux i tu počinje proizvodnja u travnju paralelno s Mulhouse. U svibnju je predstavljen 406 coupé dizajniran od Pininfarine i izgrađen u njihovim radionicama u Torinu. Taj je model jednoglasno izabran kao najljepši francuski automobil. Prognoza prodaje je bila 15000 komada, ali u stvari više od 23000 komada je prodano. Dana 30. rujna, Jacques Calvet odlazi u mirovinu iz PSA, a na njegovo mjesto dolazi Jean-Martin Folz. U listopadu Peugeot 206 je prezentiran na World Paris Motor Showu. Laurent Aiello pobjeđuje u njemačkom supertourismo prvenstvo u  svom 406 modelu, dok su Gilles i Hervé Panizzi francuski reli prvaci druge godine za redom sa svojim 306 Maxi.

-1998.  potpisan je sporazum s vlastima Rio de Janeira za izgradnju jedne tvornice automobila, Porto Real, koja bi se otvorila 2001. Usvojena su pravila korištenja zajedničke platforme i alata za dva PSA branda, Peugeot i Citroën. U ožujku je predstavljen  "2O Coeur" koncept automobila na Geneva Motor Show. Njegov sklopivi krov usvaja ideju pionira Peugeota iz 1934. 401 Eclipse. To omogućava da se dvije pomoćne stražnje klupe povremeno koriste kao i prtljažni prostor. Najava da će ovo malo čudo krenuti u masovnu proizvodnju s nenadmašnom cijenom od oko 100000 FF izaziva veliko uzbuđenje. PSA preuzima kontrolu nad Sevel Argentine tvornicom gdje se proizvode Partner, 405, 206 i Berlingo. U novembru se predstavlja 206 WRC za sudjelovanje u Svjetskom reli prvenstvu od 1999. nadalje.

-1999. 206 WRC debitira na Corsica te pobjeđuje na San Remo reliju. U listopadu Peugeot predstavlja 607, svoju novu prestižnu limuzinu na salonu automobila Frankfurt Motor Show. Također otkriva tehnički razvoj velikih važnosti, prvi filtar čestica na diesel motora.


-2000. pobjeda za 206 WRC u švedskom reliju a slijedili su 2. mjesto u Portugalu i Argentini  s finskim timom Grönholm / Rautiainen. U ožujku su predstavljena dva konceptna automobila na Geneva Motor Show: 607 Féline i 607 Paladine. U svibnju milijunti 206 silazi s proizvodne linije, 18 mjeseci nakon pokretanja. 2 i 3 juna novi Peugeot muzej, Musée de l'Aventure Peugeot, je započeo s radom u Sochauxu. Sadrži 200 vozila, uključujući i 150 automobila.




« Zadnja izmjena: Svibanj 30, 2008, 09:43:28 Miro1.1 »
MIRO je kriv da nemam fensi - šmensi potpis!!!!