Peugeot Klub Hrvatska

Autor Tema: TEST PEUGEOT 308 GTi  (Posjeta: 1194 vremena)

Offline Miro1.1

  • Predsjedništvo
  • RCZ
  • *****
  • Postova: 17354
    • Galerija auta
  • Auto: 207 Sportium 1.4 VTi, 308 Envy 1.4 VTi
  • Lokacija: Zagreb
TEST PEUGEOT 308 GTi
« u: Listopad 09, 2016, 19:40:00 »

Nakon GT izvedbe Novi Peugeot 308 stiže u GTi izvedbi te s motorom iz modela RCZ R staje uz bok konkurenciji. Uz ponudu sportskog i praktičnog možete dobiti obiteljski automobil preko tjedna i sportaša za vikend užitke. Od običnog 308 razlikuju ga naoko sitnice, no one su vidljive na svakom koraku i to ne samo izvana i ne samo estetske. GTi jednostavno privlači poglede gdje god da se pojavi, čemu pridonose dvobojna karoserija, atraktivni naplatci, kromirani detalji i dvije ispušne cijevi na stražnjem kraju.



Taj stražnji kraj je ono što će svi ostali vozači najčešće gledati. S praktične strane treba napomenuti da prtljažnik sa svojih 420 litara i petora vrata pridonose svakodnevnoj upotrebi automobila, a potrošnja od nekih 9.5 litara uz laganiju nogu na gasu neće pretjerano opteretiti obiteljski budžet. Ali tko kupuje GTi za laganu vožnju?


Izvana su u odnosu na obični 308 detalji koji odaju sportski karakter automobila, dvije ispušne cijevi, stražnji difuzor, naglašeni pragovi, 19“ naplatci, crvene kočione čeljusti, veći otvori na prednjem odbojniku i oznake GTi diskretno, a opet dovoljno uočljivo, opisuju o kakvom se vozilu radi. Sve je dovoljno naglašeno, a opet prilično diskretno, no i lošijim poznavateljima marke odaje da je riječ o drugačijem 308 i to ne samo vizualno drugačijem. Ukoliko pak tražite napadno istaknutu agresivnost vozila ovo nije model za vas. 



Unutrašnjost presvučena kožom prošivenom crvenim koncem, sportska školjkasta sjedala u kombinaciji kože i alcantare, alu papučice, maleni volan  s oznakom GTi oko kojeg se toliko lome koplja još od njegove prve pojave, ono je što će vas dodatno privuči. Središnji dodirni ekran s prikazom slike kamere i senzora za parkiranje, također donosi i sve ono od čega je očišćena unutrašnjost i centralni stup, kontrole audio sustava, klime, podešavanja parametara vozila, prikaz navigacije. No sve je to zanemarivo u usporedbi sa samo jednom tipkom. U podnožju ručice mjenjača, koji i dalje nije najbolji dio iako je daleko bolji od inače tipičnih Peugeot mjenjača, nalazi se tipka sa natpisom SPORT.


Ukoliko vas je GTi izgledom do sada već osvojio, dodirom na tu tipku će vas natjerati da se oduševite do kraja. U djeliću sekunde instrumenti, inače bijeli, postaju crveni, upravljač postaje krući, motor još više spreman na odaziv, a njegov zvuk oštriji i dublji. Na središnjem zaslonu pojavljuje se prikaz isporučene snage, okretnog momenta i tlaka u turbo punjaču ili prikaz bočnih i izdužnih ubrzanja.


Sve blagodati 1.6 THP-a sa 270 KS sada su vam na dohvat noge. Okretni moment od 330 Nm proteže se od 1900 do 5000 okretaja i u kombinaciji sa 1205 kg dobivate omjer konja i kilograma od cca 4.4 kg/KS. Podnica je 11 mm bliža cesti, u odnosu na GT, trag kotača je proširen, a za sigurno zaustavljanje brinu se između ostalog i diskovi od 380mm. Ubrzanje od 6 sekundi do 100, obilje snage dostupne u svakom trenutku, držanje i prolaz kroz zavoje kao na šinama, samoblokirajući diferencijal, deblji stabilizatori, tvrđe opruge, sve to pruža vrhunski doživljaj kompaktnog sportaša.



Unatoč velikoj snazi i brzom odazivu na gas, GTi je lagan za voziti, ne čupa volan iz ruke, elektronika uvijek obavi svoj posao na vrijeme i čini se da je nemoguće pretjerati i dovesti ga do preko krajnjih granica. 19“ kotači s gumama 235/35 ne stvaraju preveliku neudobnost pri prelasku preko neravnina unatoč očekivanju, upijanje je suvereno. Iako je GTi tvrd ne može se reći da je neudoban, dok je karoserija 15 posto kruća. Maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h, a među ubrzanja gotovo su trenutna bez obzira na brzinu kojom vozite. Auto je to u kojem ćete uživati u svakom trenutku, uvijek tražiti dulji put s više zavoja, a biti će zaslužan za zadovoljni smiješak koji ne silazi s lica.


Zahvaljujem ovlaštenom koncesionaru Auto Holetić d.o.o. na ustupljenom testnom modelu.

Testno vozilo možete pronaći pod rabljenim vozilima tvrtke Auto Holetić d.o.o.
http://www.njuskalo.hr/trgovina/autoholetic
« Zadnja izmjena: Listopad 09, 2016, 19:52:13 od Miro1.1 »
Nije bitno koji auto voziš, ako je taj auto Peugeot.