Autor Tema: TEST PEUGEOT 208 ALLURE 1.2 PureTech 110KS  (Posjeta: 723 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Miro1.1

  • Predsjedništvo
  • RCZ
  • *****
  • Postova: 17497
  • Spol: Muški
    • Galerija auta
  • Auto: 207 Sportium 1.4 VTi, 308 Envy 1.4 VTi
  • Lokacija: Zagreb
TEST PEUGEOT 208 ALLURE 1.2 PureTech 110KS
« : Lipanj 24, 2016, 18:18:37 »

Peugeotov najprodavaniji model 208, nakon tri godine, prošle je godine doživio blagi redizajn, potpomognut s novim motorima i bojama. Peugeot nije previše mijenjao svoju formulu uspjeha te su izvana promjene vidljive na proširenoj maski, agresivnijem braniku, novom dizajnu prednjih svjetla kao i 3D LED stražnjim svjetlima karakterističnim za novije modele Peugeota. Promjene nisu velike, čak ni lako uočljive, ako niste dobro upućeni u detalje modela 208.  Obogaćen novom paletom boja, ističe se od konkurencije, bilo onima s efektom zrnato mat boje ili bojom Power Orange kakav je bio testni model. Kombinacija crnih felgi i atraktivne boje, privlači pogled prema, po mnogima, najljepšem automobilu u klasi, a boja „mijenja“ nijanse od narančaste prema crvenoj ovisno o razini i položaju osvjetljenja.


U unutrašnjosti je i dalje sad već dobro poznata kombinacija malog volana, instrumenata koji se gledaju preko njega te 7“ ekrana za upravljanje većinom funkcija multimedije i opcija vozila. Maleni volan na sebi sadrži tipke za upravljanje osnovnim funkcijama radija, što je možda i bolja opcija nego posebna ručica za upravljanje sustavom, dok je slična ručica i dalje ostala s lijeve strane volana za tempomat.


Unatoč kritikama nekih da su instrumenti nepregledni, da način gledanja istih nije najbolje riješen, položaj za volan se lako nalazi ukoliko sjedalo, udobno i dobro profilirano, podesite malo više, a volan malo niže. Lako ćete naći svoj položaj bez da glavom udarate u krov. Vozači prosječne visine ne bi trebali imati problema s prostorom, iako je prostor na stražnjoj klupi pomalo skučen ukoliko se nađe troje odraslih na njoj, dok srednji naslon za ruku možda i nije na najboljoj visini.


Djelomično lakirana piano plastika trebala bi pružiti dojam luksuza, no njena pozicija na vratima vozila oko ručice za otvaranje vrata i na rukohvatu, možda i nije najbolji izbor za očuvanje od ogrebotina. Također ista plastika ponekad zna zasmetati oko instrumenata i iza 7“ ekrana, ukoliko sunce tuče u nju.

Smještaj komandi klime je na dohvat ruke i logičan, utor za USB dobro pozicioniran ukoliko imate manji USB stick, a pretinaca za sitnice i limenke ima dovoljno. Odaziv dodirnog ekrana mogao bi biti brži, no sve opcije su logično smještene pa ne bi trebalo biti problema u snalaženju kroz izbornike, dok bi opcija Mirror Screen trebala olakšati korištenje pametnog telefona i njegovu integraciju s vozilom.


Kad smo kod telefona, testno vozilo je opremljeno i sustavom Active City Brake koji koči do brzine od 30 km/h i tu je da spriječi one sitne nezgode i „poljupce“ u gradskoj gužvi kada pažnja vozača nije na cesti već nečem drugom. Dakle unatoč drugačijoj filozofiji s instrumentima i položajem sjedenja nitko realno ne bi trebao imati previše problema prilikom prilagodbe i pronalaženju idealne pozicije. Prostor prtljažnika trebao bi zadovoljiti sve gradske kupovine.


Testni model je opremljen motorom 1.2 PureTech, trocilindrašem koji razvija 110 KS uz pomoć turba. Možda je najbolje opisati ga uspoređujući ga sa 1.6 VTi od 120 KS. 1.2 nudi 205Nm okretnog momenta koji su dostupni od nekih 1700 okretaja što je za 45 Nm više od 1.6 koji je nudio svoje najbolje iznad 4000 okretaja. Lako je zaključiti da 208 s novim motorom lako vuče iz nižih okretaja, ugodniji je za voziti, rukovanje mjenjačem je rjeđe i manje neophodno ako se želite malo brže voziti. 9.6 sekundi do 100, unatoč dugo proračunatom mjenjaču s pet brzina, je najbolje vrijeme od sličnih konkurenata.


Okretni moment ima dosta zalihe tako da su i pretjecanja na otvorenoj cesti lišena potrebe za prebacivanjem u nižu brzinu, već se dobrim doziranjem gasa mogu obaviti jednostavno i relativno brzo, no ipak budite svjesni da je sve to daleko od njegovog GTi brata. Peugeot 208 s 1.2 PureTech 110 KS da se voziti lijepo i brzo, dok će pretjerivanje i izvlačenje maksimuma „nagraditi“ povećanom potrošnjom i češćim potezanjem za mjenjačem, ipak je to turbo koji će sagorjeti više benzina nego biste vi to željeli i o vama ovisi koliku kontrolu imate nad svojom nogom i motorom koji vas vuče da ga stisnete još malo.  Prvenstveno je to mali motor sa zalihom snage koju treba koristiti razumno ukoliko želite zadržati potrošnju bliže tvorničkoj. Prosjek testa bio je oko 8.2 litre mješovite vožnje, bez pretjerane pažnje na težinu noge na gasu.


Druga stvar karakteristična za navedeni motor je njegov zvuk. Tu se osjeća nedostatak atmosferca i njegovog zvuka, dok će se nekome svidjeti motor koji u kombinaciji direktnog ubrizgavanja pod visokim pritiskom i promjenjive distribucije ventila daje promukli i hrapav zvuk koji ne sjeda u uho od prve, ako prelazite sa starijeg atmosferca. No u svakom slučaju zvuk vam ne bi trebao pokvariti osjećaj brzine, ali nekima bi to mogao pokvariti upravljač koji će preferirati ženski dio populacije.


Volan, točnije njegov servo, ugodan je prilikom parkiranja no njegova mekoća čini suprotno informacijama što rade prednji kotači. Da je tvrdoća serva veća i osjećaj prolazaka kroz zavoje bio bi puno veći, a samim time i zadovoljstvo u vožnji. U kombinaciji predugih izmjena brzina, što je nažalost tradicija kod novijih Peugeota, te nedostatka glatkoće i „ugode“ pri izmjeni brzina očito je da model cilja na gradske ulice s povremenim izletima van grada. Mekan ovjes dobro guta neravnine na 16“ kotačima, dok se karoserija u zavojima pomalo naginje.


Što se tiče opreme Allure tu bi trebalo biti sve, pa i više od nekog prosjeka i realne potrebe za današnjeg vozača. Osobno nedostaju mi neke stvari koji više spadaju pod šminku, ali mora nešto i ostati za nadoplate i više razine opreme. Ako tražite atraktivni gradski automobil, sa motorom koji može povući kad treba, solidnom opremom i privlačnim izgledom, a spremni ste na neke kompromise na koje ćete naići kod bilo kojeg modela razmislite o Peugeotu 208.

Zahvaljujem ovlaštenom koncesionaru Auto Holetić d.o.o. na ustupljenom testnom modelu.

Testno vozilo možete pronaći pod rabljenim vozilima tvrtke Auto Holetić d.o.o.
http://www.njuskalo.hr/trgovina/autoholetic

Nekoliko slika sa testiranja:

« Zadnja izmjena: Lipanj 24, 2016, 18:45:53 Miro1.1 »
Nije bitno koji auto voziš, ako je taj auto Peugeot.